Întrebări frecvente

Cum cumperi un apartament în SILK DISTRICT

  • Pas cu pas când cumperi o casă nouă

    Procesul de cumpărare are loc în trei pași simpli, în funcție de tipul de contract ce urmează a fi semnat:

    • Pasul 1: Contractul de Rezervare – alegi și rezervi locuința care ți se potrivește și plătești o taxă de rezervare de doar 1.000 EUR plus TVA, ce va fi ulterior scăzută din prețul total al proprietății.
    • Pasul 2: Antecontractul de Vânzare-Cumpărare (ce este autentificat notarial) – implică un avans de 10% din prețul locuinței care, de asemenea, va fi dedus din costul total în momentul semnării contractului de vânzare, urmat de încă un avans de 5% la 3 luni de la semnarea antecontractului.
    • Pasul 3: Contractul de Vânzare, pe baza căruia vei primi actul de proprietate al locuinței, când vei plăti prețul întreg.
  • Documentele necesare în timpul procesului de achiziție

    Pentru cumpărarea unei case ca persoană fizică:

    • Pasul 1: Pentru contractul de rezervare, este suficientă o copie după buletinul de identitate. Noi iți vom pune la dispoziție planul locuinței și pe cel al locului de parcare.
    • Pasul 2: Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, notarul va avea nevoie de o copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul) și de actul tău de identitate.
    • Pasul 3: La semnarea contractului de vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.
      În plus, notarul îți poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achiziție.

    Când achiziția se face pe entitate juridică, documentele necesare sunt:

    • Pasul 1: Pentru Contractul de Rezervare, vom avea nevoie de Certificatul de înmatriculare și Actul Constitutiv al companiei și de actul de identitate al reprezentantului.
    • Pasul 2: Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Împuternicire notarială pentru reprezentant.
  • Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?

    Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:

    • Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței.
    • Garanție pentru vicii ascunse ale clădirii pentru 3 ani – această garanție se referă la posibile defecte ale casei care sunt descoperite într-o perioadă de doi ani de la recepție și pe care dezvoltatorul le va remedia cu fonduri proprii.
    • Valabilitate și garanții legate de materiale – a se vedea specificațiile și materialele care vor fi folosite.
    • Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
  • Dacă vând imobilul înainte de terminarea garanției, drepturile se transferă către noul proprietar?

    Garanția nu este afectată de faptul că îți vinzi casa. Este util să le dai toate detaliile despre garanție și ce acoperă ea chiriașilor sau potențialilor cumpărători. Dacă îți vinzi casa cât timp este în garanție, aceasta se va transfera în mod automat către noul proprietar.

Silk District, un proiect în dezvoltare

  • Care sunt principalele etape ale procesului de dezvoltare și care este situația permiselor și autorizațiilor?

    În luna august am obținut Autorizația de Construire pentru Faza 1 și am început lucrările. În acest moment suntem în proces de obținere a Autorizației de Construire pentru Faza 2, urmând ca lucrările să înceapă la începutul anului viitor. Finalizarea lucrărilor va fi certificată prin recepția clădirilor. După faza de recepție, clădirile respective vor fi înregistrate la Oficiul de Cadastru. Vom face apoi pașii necesari pentru a pregăti documentele pentru încheierea contractelor de vânzare.
  • Cum pot monitoriza stadiul dezvoltării proiectului?

    Oricine este interesat își poate da acordul să fie înscris la newsletter-ul nostru, prin care te vom informa despre stadiul obținerii autorizațiilor și desfășurării lucrărilor. Ne poți contacta aici: https://silkdistrict.ro/contact

  • Când va fi gata noua mea casă?

    Lucrările pentru Faza 1 au început în luna august, urmând ca finalizarea construcției să fie la finalul anului 2022 iar procesul de predare în Q1 2023. Pentru Faza 2 preconizăm că lucrările vor fi demarate la începutul anului viitor, după obținerea autorizației, iar finalizarea în a doua parte a anului 2023.

  • Care este performanța energetică a apartamentelor din Silk District?

    Înainte de finalizarea achiziției, îți vom da toate informațiile despre clasa energetică în care se încadrează apartamentul tău, așa cum este ea trecută în certificat. Potrivit reglementărilor în vigoare, certificatul de performanță energetică se va emite ulterior intabulării proprietății în cartea funciară.

Prețuri, reduceri si finanțare

  • Care este prețul apartamentelor din Silk District?

    Prețurile apartamentelor din ansamblul residențial Silk District diferă în funcție de tipul de apartament, suprafață, etaj și pozitionare. Informații exacte cu privire la prețuri pot fi obținute într-o întâlnire cu consultanții noștri. Ne poți contacta la +40 785 253 665 sau contact@silkdistrict.ro.

  • Se oferă discount, în ce condiții?

    Pentru pentru plata unui avans mai mare de 15% există o structură de discount-uri. Poți afla mai multe detalii în cadrul unei discuții cu echipa de consultanți Silk District. Întră în legătură cu noi la telefon +40 785 253 665 sau pe adresa de email contact@silkdistrict.ro.
  • Ce metode de finanțare se acceptă?

    Achiziționarea apartamentelor în Silk District se poate face, în funcție de nevoile tale, prin :

    • Plată cash;
    • Programul FlexAssist, pe care l-am creat exclusiv pentru clienții Prime Kapital;
    • Credit bancar.
  • Se percepe comision la achiziția apartamentului?

    Prime Kapital este dezvoltatorul proiectului Silk District și nu un intermediar. Prin urmare, nu vei plăti comision pentru achiziția unui apartament. Asta mai înseamnă și că suntem implicați direct în fiecare etapă, de la proiectare, la execuție și predare, supraveghind cu atenție fiecare detaliu.

Mutarea în SILK DISTRICT

  • Cum voi intra propriu-zis în posesia casei după semnarea Contractului de Vânzare?

    Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră în posesia casei. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Document de Predare.

  • Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței?

    Programăm o vizită de inspectare, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici cheile, deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului de predare și orice problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.

  • Îmi fac griji despre mutarea înainte de finalizarea tuturor lucrărilor în complex.

    Construcțiile sunt un domeniu unde nu lipsesc praful, reziduurile sau zgomotul. Ne vom asigura că echipele tehnice vor păstra zona din jurul casei tale curată și pentru a-ți asigura accesul fără restricții către noua ta locuință, în timp ce ne continuăm lucrările. Bineînțeles, orice îngrijorare pe care o ai legată de neplăcerile cauzate de construcție poate fi discutată cu Managerul de Șantier sau cu Reprezentantul Serviciului Clienți.

  • Unde îmi parchez mașina?

    Locatarii ansamblului rezidențial Silk District pot achiziționa un loc de parcare în parcările de tip multi-level. În primele 2 faze, vom avea aproximativ 800 de parcări disponibile.

Administrarea ansamblului rezidențial

  • Cine va administra proiectul după recepția finală?

    Managementul Complexului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința proaspăt cumpărată.

  • Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?

    Serviciile administrative sunt necesare pentru funcționarea și întreținerea Silk District, și anume utilități, colectarea gunoiului, curățenie, întreținere peisagistică, iluminat stradal, întreținerea lifturilor, a instalațiilor sanitare și electrice, securitate și controlul accesului, îndepărtarea zăpezii, reparații curente și altele. Costul acestor servicii va fi stabilit la momentul încheierii contractului la un preț comparabil cu media pieței pentru astfel de servicii.

  • Cine va fi responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?

    Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.

Noua ta casă

  • Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?

    Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru 3 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.

  • Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?

    Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.

  • Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?

    Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta. Dacă însă, prin lucrările efectuate, descoperi vicii ascunse sau defecte, garanția rămâne intactă.

  • Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?

    Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.

Viața în comunitatea ta

  • Va exista un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?

    Sigur, acesta va fi o anexă la Contractul de Rezervare / Antecontractul de Vânzare-Cumpărare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.

  • Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?

    Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație. Toate regulile sunt agreate și discutate în prealabil, în faza de rezervare.

  • Este permisă prezența animalelor de companie?

    Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.

Vezi mai sus Vezi mai departe