Silk District, un proiect în dezvoltare
Care sunt principalele etape ale procesului de dezvoltare și care este situația permiselor și autorizațiilor?
În august 2021 am obținut Autorizația de Construire pentru Faza 1 Rezidențial și am început lucrările. În iulie 2022 am obținut Autorizația de Construire pentru Faza 2 Rezidențial și am demarat lucrările.
Finalizarea lucrărilor pentru fiecare fază va fi certificată prin recepția clădirilor. După faza de recepție, clădirile respective vor fi înregistrate la Oficiul de Cadastru. Vom face apoi pașii necesari pentru a pregăti documentele pentru încheierea contractelor de vânzare.
La finalul anului 2023 s-a făcut recepția la terminarea lucrărilor pentru Faza 1 Rezidențial și Faza 1 Birouri.
Primii rezidenți și-au preluat deja proprietățile, iar perioada estimată pentru finalizarea Fazei 2 Rezidențial este prima parte a anului 2024.
Cum pot monitoriza stadiul dezvoltării proiectului?
Dacă ești interesat de evoluția proiectului, este necesar să îți dai acordul pentru a fi înscris la newsletter-ul nostru, prin care te vom informa despre stadiul obținerii autorizațiilor și desfășurarea lucrărilor. Ne poți contacta aici: https://silkdistrict.ro/contact
Care este performanța energetică a apartamentelor din Silk District?
Înainte de finalizarea achiziției, îți vom da toate informațiile despre clasa energetică în care se încadrează apartamentul tău, așa cum este ea trecută în certificat. Potrivit reglementărilor în vigoare, certificatul de performanță energetică se va emite ulterior intabulării proprietății în cartea funciară.
Prețuri și metode de finanțare
Care este prețul apartamentelor din Silk District?
Prețurile apartamentelor din ansamblul mixt Silk District diferă în funcție de tipul de apartament, suprafață, etaj și poziționare. Informații exacte cu privire la prețuri pot fi obținute într-o întâlnire cu consultanții noștri. Ne poți contacta la +40 785 253 665 sau contact@silkdistrict.ro.
Care este valoarea minimă a avansului?
Valoarea minimă avansului pentru locuință este de minimum 15%. Poți afla mai multe detalii în cadrul unei discuții cu echipa de consultanți Silk District. Intră în legătură cu noi la telefon +40 785 253 665 sau pe adresa de email contact@silkdistrict.ro.
Ce metode de finanțare se acceptă?
Achiziționarea apartamentelor în Silk District se poate face, în funcție de nevoile tale, prin :
- Plată cash;
- Credit bancar pe care îl puteți accesa și prin programul Prime Link;
- Programul FlexAssist, pe care l-am creat exclusiv pentru clienții Prime Kapital;
Se percepe comision la achiziția apartamentului?
Prime Kapital este dezvoltatorul proiectului Silk District și nu un intermediar. Prin urmare, nu vei plăti comision pentru achiziția unui apartament. Asta mai înseamnă și că suntem implicați direct în fiecare etapă, de la proiectare, la execuție și predare, supraveghind cu atenție fiecare detaliu.
Mutarea în Silk District
Cum voi intra propriu-zis în posesia casei după semnarea Contractului de Vânzare?
Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră în posesia casei. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Document de Predare.
Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței?
Programăm o vizită de inspectare, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici cheile, deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului de predare și orice problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.
Îmi fac griji despre mutarea înainte de finalizarea tuturor lucrărilor în complex.
Construcțiile sunt un domeniu unde nu lipsesc praful, reziduurile sau zgomotul. Ne vom asigura că echipele tehnice vor păstra zona din jurul casei tale curată și pentru a-ți asigura accesul fără restricții către noua ta locuință, în timp ce ne continuăm lucrările. Bineînțeles, orice îngrijorare pe care o ai legată de neplăcerile cauzate de construcție poate fi discutată cu Managerul de Șantier sau cu Reprezentantul Serviciului Clienți.
Unde îmi parchez mașina?
Locatarii ansamblului rezidențial Silk District pot achiziționa un loc de parcare în primele 2 faze de dezvoltare a proiectului, având la dispoziție peste 800 de locuri de parcare disponibile în cele două faze.
Administrarea ansamblului rezidențial
Cine administrează proiectul după recepția finală?
Managementul Complexului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința proaspăt cumpărată.
Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?
Serviciile administrative sunt necesare pentru funcționarea și întreținerea Silk District, și anume utilități, colectarea gunoiului, curățenie, întreținere peisagistică, iluminat stradal, întreținerea lifturilor, a instalațiilor sanitare și electrice, securitate și controlul accesului, îndepărtarea zăpezii, reparații curente și altele. Costul acestor servicii va fi stabilit la momentul încheierii contractului la un preț comparabil cu media pieței pentru astfel de servicii.
Cine este responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?
Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.
Viața în comunitatea ta
Există un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?
Sigur, acesta este anexat la Contractul de Rezervare / Antecontractul de Vânzare-Cumpărare / Contractul de Vânzare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.
Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?
Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație. Toate regulile sunt agreate și discutate în prealabil, în faza de rezervare.
Este permisă prezența animalelor de companie?
Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.
Noua ta casă
Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?
Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru 3 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.
Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?
Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.
Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?
Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta. Dacă însă, prin lucrările efectuate, descoperi vicii ascunse sau defecte, garanția rămâne intactă.
Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?
Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.
Cum cumperi un apartament în Silk District?
Pas cu pas când cumperi o casă nouă
Procesul de cumpărare are loc în doi pași simpli, în funcție de tipul de contract ce urmează a fi semnat:
- Pasul 1: Antecontractul de Vânzare-Cumpărare (în prezența unui notar) – implică plata unui avans din prețul locuinței, care va fi dedus din costul total în momentul semnării Contractului de Vânzare.
- Pasul 2: Contractul de Vânzare, pe baza căruia vei primi actul de proprietate al locuinței, când vei plăti prețul întreg.
Desigur, în cazul locuințelor finalizate și recepționate, se poate semna direct Contractul de Vânzare-Cumpărare.
Documentele necesare în timpul procesului de achiziție
Pentru cumpărarea unei locuințe ca persoană fizică:
- Pasul 1: Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, notarul va avea nevoie de o copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul) și de actul tău de identitate.
- Pasul 2: La semnarea Contractului de Vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.
Este posibil și ca notarul să îți solicite unele documente suplimentare pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși există o listă de documente general valabilă.
Documente necesare pentru semnarea contractelor pentru persoane fizice:
- numele și prenumele persoanei/persoanelor care vor semna;
- în cazul soților, certificatul de căsătorie; este necesară și precizarea regimul matrimonial al comunității de bunuri (bunuri comune sau separație de bunuri);
- în cazul în care proprietatea este cumpărată de mai multe persoane, cota parte a fiecăruia (inclusiv în cazul soților);
- documente de identitate;
împuternicire pentru semnare, în cazul în care ești reprezentat de un mandatar.
Când achiziția se face pe entitate juridică, informațiile și documentele necesare sunt:
- Certificatul de înregistrare eliberat de Registrul Comerțului;
- Actul Constitutiv actualizat la zi;
- împuternicire (procură, hotărâre A.G.A) pentru reprezentantul persoanei juridice (dacă este altă persoană decât administratorul cu puteri depline);
- documentul de identitate pentru reprezentantul care va semna antecontractul;
- decizia asociatului unic sau hotărârea A.G.A din care să rezulte acordul asociaților cu privire la cumpărarea bunului (cu excepția situației în care asociatul unic este și administratorul unic);
- documentul de identitate al persoanei fizice (asociatului) care va fi garantor solidar (doar la antecontract).
Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?
Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:
- Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței;
- Garanție pentru vicii ascunse ale clădirii pentru 3 ani – această garanție se referă la posibile defecte ale casei care sunt descoperite într-o perioadă de trei ani de la recepție și pe care dezvoltatorul le va remedia cu fonduri proprii.
- Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
Dacă vând imobilul înainte de terminarea garanției, drepturile se transferă către noul proprietar?
Garanția nu este afectată de faptul că îți vinzi casa. Este util să le dai toate detaliile despre garanție și ce acoperă ea chiriașilor sau potențialilor cumpărători. Dacă îți vinzi casa cât timp este în garanție, aceasta se va transfera în mod automat către noul proprietar.
Nu ai găsit ce căutai?
Trimite un e-mail la contact@silkdistrict.ro
sau ne poți suna la +40 785 253 665