Work From Home? Iată 3 tips & tricks pentru organizarea eficientă a muncii de acasă

13 mai 2021

Conform Ziarul Financiar, care citează un raport al Eurofund, aproximativ 18,4% dintre angajații români au început să lucreze de acasă ca urmare a pandemiei de covid-19, în timp ce media europeană a angajaților care lucrează remote este de 36,8%. Prin urmare, “biroul de acasă” a devenit extrem de important în organizarea rutinei de zi cu zi și un factor cheie pentru a ne păstra eficiența, motivația și concentrarea.

Cum ar trebui, deci, să arate biroul de acasă pentru ca munca noastră să nu își piardă valoarea? Iată câteva tips & tricks despre cum să îți organizezi munca de acasă astfel încât să fii productiv/ă și eficient/ă!

1.      Separă biroul de restul casei

First thing first, găsește un spațiu din casa ta pe care să îl folosești doar ca birou astfel încât să poți separa munca de viața personală. Știm deja că, atunci când lucrăm de acasă, unul dintre cele mai mari pericole este acela de a lucra mai mult decât atunci când lucrăm în afara casei, tocmai pentru că nu mai există această separare între muncă și viața personală, ci o interconectare firească între task-urile pentru job și micile activități pe care le avem de făcut acasă: întrerupem câteva minute munca pentru a pune o mașină de rufe la spălat, ne convingem că e ok să luăm masa de prânz în fața laptopului în timp ce citim un raport, aruncăm un ochi la televizor când ne plictisește un task, lăsăm totuși laptopul deschis după ce terminăm programul de lucru și nu ne putem abține să nu citim noul e-mail, etc.

Prin urmare, pe termen lung, această lipsă de deconectare de la muncă ne afectează nu doar productivitatea și eficiența la job (facem multe lucruri, dar nu ne mai concentrăm cu adevărat pe niciunul dintre ele), dar și sănătatea, viața de familie și cea socială.

Ideal ar fi să ai o cameră separată pe care să o folosești doar ca birou astfel încât separarea fizică dintre casă și birou să fie cât mai asemănătoare cu realitatea mersului la birou în afara casei de dinainte de pandemie. Însă, dacă nu ai această opțiune, aranjează un colț din casa ta care să fie în mod evident un colț separat, cu un scop bine delimitat. De exemplu, cumpără-ți un birou suficient de mare astfel încât să îți poți organiza toate documentele și instrumentele de lucru și un scaun confortabil pentru lungile ore de stat la birou, decorează-l cât mai office astfel încât să nu poată fi confundat cu un spațiu pentru citit, mâncat sau uitat la filme și plasează-le într-o zonă a casei cât mai departe de…canapea, pat și orice alt spațiu pe care îl folosești pentru relaxare. De asemenea, în măsura în care este posibil, plasează-ți noul birou lângă o fereastră pentru a te bucura de cât mai multă lumină naturală, dar și pentru a putea să iei o gură de aer proaspăt atunci când te simți obosit și ai vrea să te întinzi în patul care îți este atât de la îndemână.

Un balcon generos sau o terasă pot fi opțiuni excelente atunci când vremea este frumoasă.

Oricare ar fi spațiul pe care intenționezi să îl transformi în birou, asigură-te că este separat, distinctiv și suficient de office ca să îți ofere senzația că it’s time to work 🙂

2.      Stabilește un program de lucru

Limite.

Pentru a putea menține un echilibru, limitele sunt extrem de importante în fiecare aspect al vieții noastre, iar munca nu face excepție.

Definește un program de lucru cât mai aproape de cel obișnuit, nu uita să incluzi pauzele de masă și de relaxare și, cel mai important, nu te abate de la el.

 Știm că, lucrând de acasă și având mai multă libertate și flexibilitate, este tentant (și, în mod evident, mult mai palpitant!) să îți faci un program diferit în fiecare zi, să te bucuri de soare și să lucrezi mai pe seară sau să întinzi ziua de lucru până târziu în noapte, dar studiile arată că oamenii au nevoie de rutină pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase. În plus, păstrarea unui program de lucru cât mai aproape de cel obișnuit va face ca tranziția de la work from home la work from office să fie mai ușoară atunci când pandemia de Covid-19 se va termina (da, se va termina, din fericire sau din păcate, nicio schimbare nu este permanentă!), iar tu vei putea să îți reiei munca în clădirile de sticlă din oraș.

Mai mult decât atât, este extrem de important să îți împarți ziua astfel încât să te poți bucura și de familie și de prieteni, să te poți deconecta complet de la task-uri și să nu fii prins/ă într-un haos, o alergătură continuă între laptop și celelalte activități alături de cei dragi.

3.      Pregătește-te fizic și psihic pentru ziua de lucru

E important să ai un spațiu fizic separat pentru munca de acasă, să îți stabilești un program bine delimitat, dar și să te pregătești fizic și psihic pentru orele de lucru. A fost o vreme când pe rețelele sociale vedeam multe postări despre “frumusețea” de a lucra în pijamale din vârful patului, de a lucra de pe plajă, din cafenele sau din alte locuri exotice și mult mai interesante decât biroul dintr-o clădire de birouri. Și, deși în ultimul an, mulți dintre angajații din toată lumea au avut ocazia să experimenteze munca de acasă, adevărul este că să lucrezi în fiecare zi stând 8 ore în pat, în bătaia soarelui pe plajă sau în zumzetul cafenelelor nu sunt niște opțiuni productive.

Sorry, folks, munca cere concentrare și, în caz că nu suntem milionari, e nevoie să fim într-o anumită stare fizică și psihică pentru a putea fi eficienți și productivi timp de aproape 8 ore pe zi.

Iată de ce este important să avem un spațiu separat de muncă, să ne îmbrăcăm corespunzător și să ne setăm psihic pentru orele de lucru. Prin urmare, rutina de dimineață pe care o aveam înainte de pandemie (băut cafea, îmbrăcat pentru birou, aranjat părul, fardat, etc) este utilă și pentru lucrul de acasă pentru că ne pregătește psihic pentru o nouă zi de muncă și ne ajută să intrăm în rolul de angajat, freelancer, antreprenor, om aflat în câmpul muncii.  Pare logic să spunem că trebuie să ne îmbrăcăm și să ne aranjăm când ne trezim, dar atunci când lucrăm de acasă, putem fi tentați să nu ne mai schimbăm de pijamale sau să nu ne mai aranjăm (pentru că oricum nu ne vede nimeni, nu-i așa?), iar aceste lucruri contribuie la lipsa noastră de concentrare sau motivație pentru a lucra.

Așadar, pentru motivație, concentrare și eficiență atunci când lucrăm de acasă, în pandemie sau pentru că, pur și simplu, ne place această variantă, sunt 3 aspecte de care e important să ținem cont:

  • separăm biroul de casă prin amenajarea unui spațiu special pentru muncă;
  • stabilim un program de lucru neapărat cu pauze;
  • avem grijă să ne pregătim fizic și psihic în fiecare dimineață pentru o nouă zi de lucru.

Iar dacă ai nevoie de un apartament mai mare ca să-ți poți amenaja un birou așa cum ți-l dorești, la Silk District Iași avem o gamă variată de apartamente, cu 40 de layout-uri diferite, de la studiouri duble la apartamente cu 1, 2, 3 sau 4 camere, spațioase și eficient compartimentate, cu acces la balcon, logie, terasă sau grădină proprie. Află mai multe despre proiectul rezidențial Silk District și ia legătura cu echipa de vânzări: contact@silkdistrict.ro +40 785 253 665

Ne găsești și pe social media, pe conturile noastre de Facebook sau Instagram,  într-un spațiu care ne permite să stăm mai mult la povești. Fie ele și virtuale 🙂

Newsletter Prime Kapital

Dacă dorești să fii contactat de reprezentanții Prime Kapital în vederea transmiterii de informații despre proiectul Silk District, te rugăm să completezi formularul din secțiunea Contact.